top of page
  • Foto van schrijverJJ

Jaar 2020 - Week 53

Bijgewerkt op: 8 jan. 2021

In de laatste week van het jaar is er weinig nieuws en met het coronavirus is er niks te doen. In mijn huis maken wij het hele huis schoon voor het nieuwe jaar. Het is een gewoonte om in Japan het huis schoon te maken voor het nieuwe jaar. Dit jaar hebben we veel tijd omdat de meeste van de winkels dicht zijn dus schrijf ik een oud verhaal over mijn huwelijksreis.

Onze Gekke Huwelijksreis

Voordat mijn vrouw en ik trouwden, was mijn vrouw nog nooit naar Europa gegaan. Zij komt uit Japan dus dat is niet ongebruikelijk. Onze huwelijksreis was twee weken lang dus het was een goede kans voor haar om Europa te bezoeken. Ons plan was een twee weken lange vakantie naar Rome, Napoli, het eiland Capri eiland in Italië en het eiland Santorini in Griekenland. Ik had elk detail gepland maar ik had geen idee over wat er daarna zou gebeuren.

Toen we naar Italië vlogen heeft de vliegmaatschappij ons een upgrade naar eerste klasse gegeven. We vlogen eerst naar Amsterdam en daarna naar Rome. In Rome, hebben we verschillende bezienswaardigheden bezocht, zoals het Vaticaan en het Colosseum. Daarna namen we de trein naar Napels, gevolgd door een boot naar het eiland Capri. We bezochten de blauwe grot, het was heel mooi en de roeier zong ons toe terwijl hij door de blauwe grot roeide.

Daarna gingen we op een draagvleugelboot naar Santorini. Elke dag gingen we naar een verschillend strand. Santorini was een paradijs en we waren erg ontspannen. Op een dag aten we in een restaurant dicht bij de haven en hoorden we de hoorn van een boot die naar Athene vertrok. Mijn vrouw keek naar me en ze zei, “Op welke dag gaan we terug naar Japan?”. Het was op dat moment dat we realiseerden dat we onze boot naar Athene net hadden gemist.

Wij gingen snel terug naar het hotel om naar de vliegmaatschappij te bellen. Wij konden niet terug naar Japan maar wel naar Amsterdam. In Amsterdam, waren we op de wachtlijst gezet. De volgende dag konden we naar Parijs gaan en vanaf daar terug naar Japan vliegen. Vanwege slecht weer in Parijs, hebben we onze vlucht verloren naar Tokio. Uiteindelijk hebben we 12 uur gewacht in Parijs totdat we terug naar Tokio konden vliegen.

Het duurde ons drie dagen om terug naar Tokio te keren en dat is het verhaal van onze gekke huwelijksreis.